Børnenes navne er ændrede.

Peter er tidligt skadet og var en nedlukket og tilpasset dreng da han begyndte i legeterapi. Efter 10 mdr. i legeterapi bliver Peter spurgt, hvad der er sket med ham i den tid han havde været i terapi.

  • Mine følelser er ikke længere i fængsel, kun vreden er det nogen gange

  • Og så arbejder jeg meget bedre sammen med de voksne

 

Trine startede ligeledes i terapi fordi hun ikke kom i tilstrækkelig trivsel efter anbringelse på institution. Hun kunne ikke danne tætte relationer og var på krigsstien med alle. Efter en tid i terapi fortæller hun.

  • Jeg er begyndt at få venner og jeg er sød ved dem

  • Der er nogen, der har det svært ligesom som mig

Lucas er 12 år og har været i legeterapi i 14 mdr. Han har udviklet sig fra at være meget kontakt fattig til at være en livlig, og glad dreng, der begynder at have planer med sit liv. i en terapi time, spørger han mig, hvor mange børn jeg møder, hver uge. Jeg svare, at jeg har 9 børn i terapi.

  • Det jo alt for lidt, mange flere børn bør møde sådan en som dig

Silje som er 8 år, da hun begynder i terapi, er en vred og tilknytningsforstyrret pige. Hun viser “klør” og siger som en tiger, eller slår, hvis man kommer for tæt på hende. efter 14 mdr. Siger hun.

  • Er du egentlig sådan en, der bare er helt vild med børn

  • Og du skal bare vide, at jeg stopper aldrig med legeterapi

Liv på 11 år har været i terapi i 14 mdr. Hun var et meget nedlukket og angst barn, der kun nødigt kiggede frem bag det lange pandehår. Hun er klar til at stoppe med terapien, da hun er blevet velfungerende, og lærerne i skolen siger, at hun fungerer super fint, og helt på lige fod med kammeraterne. Jeg kommer til at sige til hende i en leg, hvor der er noget hun ikke kan finde ud af, at det heller ikke altid er så nemt at forstå, hvad de voksne mener. Liv sig prompte.

  • Jeg tænker, det er et langt større problem for de voksne at forstå børn, du lader dog til at have fattet en smule.